راهنمای جدید استاد
راهنمای استفاده از جلسات آنلاین
نحوه ورود به جلسات آنلاین و مشاهده جلسات ضبط شده کلاس آنلاین
1. برای شرکت در جلسات آنلاین ابتدا باید وارد سامانه مشاهده دروس شوید جهت ورود در صفحه اصلی سایت دانشگاه قرآن و حدیث بر روی «سامانه دروس الکترونیکی (LMS)» کلیک نمایید. (تصویر 1)
تصویر 1
2. در صفحه بعد، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمائید و سپس بر روی ورود به سایت کلیک کنید. (تصویر 2)
نام کاربری و رمز عبور برای اساتید محترم، از طرف مدیریت آموزش اطلاع داده می شود. تصویر 2
3. در صورت صحیح بودن نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه خانگی در سامانه مشاهده دروس خواهید شد. (تصویر 3)
تصویر 3 4. منوی درسهای من: با توجه به دروس اخذ شده ی ترم جاری در زمان انتخاب واحد، لیست دروس در این بخش (نمای کلی درس) به نمایش در خواهد آمد. اطلاعات این قسمت، در منوی «خانه» نیز وجود دارد که با کلیک بر روی نام درس وارد صفحه ی درس می شوید. بعد از ورود به سامانه مشاهده دروس در صفحه خانگی در قسمت نمای کلی درس بر روی نام درس مورد نظر کلیک نمایید. (تصویر4)
تصویر 4
5. با کلیک روی نام درس، وارد صفحه اطلاعات درس می شوید که در بخش «عمومی» جلسه ادوبی کانکت برای حضور علمی استاد یا آموزشیار خود را مشاهده کنید و سپس با کلیک بر روی حضور علمی مورد نظر وارد صفحه کلاس آنلاین می شوید. (تصویر 5 ) تصویر 5 6. در صفحه حضورعلمی با کلیک بر روی دکمه پیوستن به کلاس وارد جلسه آنلاین می شوید. همچنین با کلیک بر روی نوار قرمز رنگ پایینِ دکمه پیوستن، به کلاس و انتخاب عنوان جلسه ضبط شده می توانید جلسه ضبط شده کلاس آنلاین مورد نظر را مشاهده کنید. (تصویر 6 )
تصویر 6 توجه: پس از کلیک کردن دکمه پیوستن به کلاس، با صفحه زیر روبرو می شوید. که دو حالت برای ورود به کلاس به شما نمایش می دهد.
تصویر 7 1. open in browser در این حالت کلاس آنلاین در مرورگر شما اجرا می شود و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد که توصیه می شود این حالت را برای باز شدن کلاس خود انتخاب کنید. ورود از طریق موبایل و تبلت چنانچه گزینه open in Browser را انتخاب کنید بدون نیاز به تنظیمات وارد کلاس خواهید شد و اگر گزینه Open in Application را انتخاب کنید موارد زیر را مطالعه نمایید. در صورتی که بر روی دستگاه اندرویدی خود با استفاده از مرورگر FlashFox وارد جلسات آنلاین می شوید و با پیغام تصویر 8 در زیر مواجه می شوید همانند تصویر 8 مراحل را به ترتیب انجام دهید.
تصویر 8 در صورتی که بعد از ورود به کلاس بر روی دستگاه اندرویدی، نرم افزار connect به صورت خودکار باز نشد و تصویری همانند تصویر 9 در زیر را مشاهده کردید، دکمه Open Adobe Connect Mobile را لمس کنید.
تصویر 9 پیغام 6: در صورتی که بعد از ورود به کلاس بر روی دستگاه اندرویدی در نرم افزار connect با پیغام تصویر 10 در زیر مواجه شدید، دکمه Trust for Session را لمس کنید. تصویر 10
پادهای (Pods) جلسه آنلاین بعد از ورود به جلسه آنلاین، صفحه ای مشابه تصویر 11 در زیر را مشاهده خواهید کرد. توجه فرمایید صفحه جلسات آنلاین امکان دارد توسط استاد شخصی سازی شود و جایگاه پادها مختلف متفاوت با تصویر 11 باشد.
توضیحات تکمیلی تصویر 11 1- رکورد کردن جلسه: (قسمت 1 تصویر 11) برای رکورد جلسه روی گزینه شماره 1 تصویر 11 کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحه جدیدی (تصویر 12) باز شده مطابق بخش 1 تصویر 12 نام جلسه را وارد کرده و مطابق بخش 2 تصویر 12 دکمه start recording را کلیک نمایید. تصویر 12 برای توقف جلسه دکمه Pause و برای اتمام رکورد دکمه Stop را مطابق (تصویر 13) کلیک نمایید. پس از کلیک دکمه Stop، روی دکمه قرمز رنگ بالا سمت راست صفحه (شماره 12 تصویر 11) کلیک نموده و در صفحه باز شده (تصویر 13.1) گزینه EndNow را کلیک کنید. نکته مهم: خاتمه دادن به جلسه اهمیت بالایی دارد، بعد از اتمام جلسه و متوقف نمودن رکورد جلسه حتما از طریق این گزینه بر روی دکمه End Now کلیک کنید. چنانچه این دکمه کلیک نشود امکان بازیابی رکورد جلسه وجود نخواهد داشت و نمی توان از رکورد استفاده کرد.(بازگشت) تصویر 13 تصویر 13.1
2- از طریق این گزینه تنظیمات کلی جلسه را می توان انجام داد(بازگشت)
3- از طریق این گزینه داشبورد اطلاعات جلسه قابل مشاهده می باشد(بازگشت)
4- از طریق این گزینه پادهای جلسه مدیریت می شود. (تصویر 13)(بازگشت) تصویر 13
5- اين قسمت جهت اتصال، قطع و افزایش ـ کاهش صداي بلندگو مورد استفاده قرار مي گيرد.(بازگشت)
6- اين گزینه جهت اتصال و قطع صدای ميكروفون مورد استفاده قرار مي گيرد. (تصویر 14) (بازگشت) تصویر 14
7- اين گزینه جهت اتصال و قطع وب کم مورد استفاده قرار مي گيرد. برای نمایش تصویر ویدیویی خود از طریق وب کم از این گزینه استفاده نمایید. در صورت استفاده از این پاد دانشجویان می توانند تصویر ویدیویی استاد را در جلسه مشاهده کنند. (تصویر 15)(بازگشت) تذکر مهم: با توجه به مصرف اینترنت بالای به اشتراک گذاری وب کم توصیه اکید می شود در جلسات از این گزینه استفاده نشده و صرفا از ارسال صوت استفاده شود. تصویر 15
8- این گزینه عملکردهای کلاس مانند اجازه گرفتن برای گفتگو یا تعیین وضعیت حضور در جلسه و ... را مدیریت می کند.(بازگشت)
9- این گزینه کیفیت اتصال و سرعت اینترنت را نشان می دهد. از این قسمت می توان کیفیت اتصال و سرعت اینترنت در حین برگزاری جلسه آنلاین را بررسی کرد. در صورتی که این قسمت به رنگ سبز باشد به معنی بالا بودن کیفیت اتصال و سرعت اینترنت و در صورتی که به رنگ سفید باشد به معنی پایین بودن کیفیت اتصال و سرعت اینترنت دانشجو می باشد که در این حالت احتمال بیرون افتادن از جلسه و یا نامفهموم بودن صدا و تصویر وجود دارد.(بازگشت)
10- از طریق این گزینه می توان کل صفحه کلاس را Full Screen کرد.(بازگشت)
11- از طریق این گزینه می توان تنظیمات میکروفون و بلندگو، تغییر به حالت نسخه قبلی، تبدیل به حالت Application را انجام داد. تذکر مهم: پیشنهاد می شود از گزینه های تغییر به حالت های نسخه قبلی و Application استفاده نشود زیرا با توجه به پیشنیازهای نرم افزاری این دو حالت امکان بروز اشکال وجود دارد.(بازگشت)
12- از طریق این گزینه می توان جلسه را خاتمه داد. نکته مهم: خاتمه دادن به جلسه اهمیت بالایی دارد، بعد از اتمام جلسه و متوقف نمودن رکورد جلسه حتما از طریق این گزینه بر روی دکمه End Now کلیک کنید. (تصویر 16) چنانچه این دکمه کلیک نشود امکان بازیابی رکورد جلسه وجود نخواهد داشت.(بازگشت) تصویر 16
13- از طریق این گزینه امکان مشاهده لیست شرکت کنندگان و دانشجوها وجود دارد.(بازگشت)
14- از طریق این گزینه برای نوشتن یاداشت هایی ثابت برای مشاهده تمامی دانشجویان حاضر در جلسه می توان استفاده کرد.(بازگشت)
15- از طریق این گزینه امکان بارگزاری فایل های مورد نیاز برای به اشتراک گذاری و دانلود توسط دانشجویان وجود دارد. بعد از بارگذاری فایل ها، دانشجویان می توانند با کلیک بر روی هر فایل نسبت به انتخاب فایل های مورد نظر اقدام و سپس کلیک بر روی دکمه (Download File(s فایل های مورد نظر خود را دانلود کنند. (بازگشت)
|