اعلام منابع آزمون جامع مقطع دکتری
در این اطلاعیه نکات مهم مربوط به برگزاری آزمون جامع آمده است...
باسمهتعالی
با سلام و آرزوی سلامتی؛
احتراماً به استحضار دانشجویان مقطع دکتری میرساند، آزمون جامع برای دانشجویانی که نیمسال دوم 1402ـ1401 (ترم 4012)، ترم چهارم و بالاتر آنها است،
در مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد.در همین راستا لازم است دانشجویان به شرایط شرکت در آزمون که در زیر بیان شده است، توجه کنند:
-
دانشجویان ورودی نیمسال اول ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ (۴۰۰۱) به قبل که تمام واحدهای آموزشی خود را با موفقیت گذراندهاند، امکان شرکت در آزمون جامع را دارند.
-
لازم است تمامی نمرات واحدهای آموزشی و نمره زبان دوم/خارجی دانشجویان تا پیش از برگزاری آزمون جامع توسط استاد در سیستم آموزشی ناد ثبت شده باشد. در صورتی که نمرهای اعلام و ثبت نشده باشد، نمره آزمون جامع ثبت نخواهد شد.
-
طبق آئیننامه آموزشی دانشجو میبایست همه واحدهای آموزشی خود را با نمره ۱۴ به بالا گذرانده باشد.
-
معدل کل دانشجو در واحدهای آموزشی گذرانده تا پیش از آزمون جامع باید حداقل ۱۶ باشد.
-
حداقل نمرۀ قبولی در آزمون جامع ۱۶ است.
-
در صورتی که دانشجو در مجموع مواد تعیین شده امتحان جامع نمره قبولی کسب نکند، طبق آئیننامه یک بار برای شرکت مجدد در آزمون جامع فرصت داده میشود تا نمره قبولی کسب کند. در صورتی که دانشجو در هر دو مرحله موفق به کسب نمره قبولی در مواد تعیین شده، نشود، پرونده دانشجو برای تصمیمگیری در خصوص امکان مجدد شرکت در آزمون جامع به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارجاع داده میشود.
لازم به ذکر است تا زمانی که وضعیت آزمون جامع (یا مقاله جایگزین آزمون جامع) مشخص نشده باشد، دانشجو اجازه تصویب طرح پژوهشی خود را ندارد.
شیوه برگزاری آزمون جامع و جزئیات آن و زمان دقیق برگزاری آزمون متعاقباً از طریق اداره آزمون و نمایندگیها اعلام خواهد شد.
اسامی دانشجویان واجد شرایط برای شرکت در آزمون جامع تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ از همین طریق اطلاعرسانی خواهد شد.
نکته مهم: دانشجویانی که قصد ارائه مقاله جایگزین آزمون جامع را دارند، لازم است حداکثر تا ترم پنجم، مقاله خود را به همراه فایل درخواست به مدیریت پژوهش دانشگاه ارسال کنند تا بررسی لازم برای ارزیابی مقاله صورت پذیرد. در صورت عدم ارائه مقاله تا تاریخ مذکور، دانشجو موظف به شرکت در آزمون جامع خواهد بود. دانشجویان باید مقاله خود به همراه فرم درخواست به ایمیل «
hadith.andishe@gmail.com» ارسال کنند. برای دریافت فرم درخواست ارائه مقاله جایگزین آزمون جامع اینجـــــا را کلیک کنید.منابع آزمون جامع مرداد ماه 1402
ردیف |
رشته / گرایش |
منابع |
۱ |
علوم قرآن و حدیث |
تفسیر جزء 27 و 28 المیزان و مجمع البیان علوم قرآنی؛ علوم قرآنی حکیم و جلد دوم مختصر التمهید آیت الله معرفت علوم حدیث؛ تدوین الحدیث عند الشیعه الامامیه آقای مهدوی راد و مقباس الهدایه ج 1 (انتشارات دلیل ما) + رجال آیت الله سبحانی تا پایان توثیقات عامه |
۲ |
علوم معارف نهج البلاغه |
درس معرفت شناسی: سوالات تحلیلی از مطالب کلاس. درس مبانی فهم نهج البلاغه: کتاب منطق فهم حدیث، تالیف استاد سید محمد کاظم طباطبایی ( به جز بخش نقد). درس تاریخ در نهج البلاغه: جزوه کلاسی استاد سید محمد کاظم طباطبایی. |
۳ |
مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون اسلامی |
کتاب: نقد مکاتب و مذاهب تفسیر (معرفت ـ التفسیر و المفسرون) کتاب: تفسیر تطبیقی ( دکتر فتح الله نجارزادگان) منطق فهم حدیث(محمد کاظم طباطبایی) |
۴ |
کلام امامیه |
الف) کلام قدیم: کتاب کشف المراد فی شرح تجوید الاعتقاد از مقصد سوم تا پایان کتاب (الهیات بالمعنی الاخص) ب) فقه الحدیث اعتقادی (با رویکرد مشکل الحدیث): حدیث یک (۱) تا پایان حدیث سی و یکم (۳۱) از جلد اول کتاب مصابیح الانوار نوشته: سید عبدالله شبر (فایل پی دی اف کتاب موجود است) ج) کلام جدید: مقالات زیر از کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون و دیگران: مقاله دوم: تجربه دینی: مواجههی با امر الوهی چه معنایی دارد؟ مقاله سوم: ایمان و عقل: رابطه عقل و ایمان چگونه است؟ مقاله هفتم: شناخت خداوند بدون توسل به برهان: آیا اعتقاد به خدا نیاز به مبنا و پایه دارد؟ مقاله هشتم: زبان دین: چگونه میتوانیم به نحو معناداری دربارهی خداوند سخن بگوییم؟ مقاله یازدهم: علم و دین: آیا علم و دین با یکدیگر سازگارند یا ناسازگار؟ مقاله دوازدهم: کثرت گرایی دینی: چگونه میتوان تنوع ادیان را تبیین کرد؟ مقاله سیزدهم: اخلاق دینی: نسبت خداوند با اخلاق |
۵ |
مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق |
کتاب: «فلسفه اخلاق در دایره عقل و دین» هادی صادقی کتاب: «روش فهم حدیث» عبدالهادی مسعودی کتاب: «تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق» ابوعلی مسکویه رازی کتاب: بخش اول «اخلاق کاربردی» (از ص 20 تا 107)؛ چاپ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی |
موفق و پیروز باشید. ادارۀ خدمات آموزشی و ارائۀ دروس